Skip to the content

Bestseller: Hvad er virksomhedens holdning til etisk handel?

Tøj, der hænger på et stativ i en tøjbutik
Bestseller vil med deres strategi "20 by 20" arbejde på at blive bedre til etisk handel.

Virksomheden vil blive bedre til etisk handel

Bestseller har en strategi for sit etiske ansvar: "20 by 20".

CSR-politikken består af 20 mål fordelt på fem overordnede områder. Ideen er, at virksomheden frem mod år 2020 skal blive meget bedre til at producere og handle mere etisk korrekt.

De fem overordnede områder, der skal arbejdes med, er:

  • Leverandørstyring i forhold til produktionen
  • Arbejdere i produktionen
  • Lokalsamfundet
  • Produkterne
  • Miljøet

Vejen til at kunne sige "tjek" og have opfyldt målene består af en masse delskridt, og når det er mål for 2020, så skal det ikke bare lige kunne klares i 2014. Hvert år skal der tages skridt i den rigtige retning, og vi i sustainability-afdelingen vil løbende vurdere og evaluere, om vi går langt nok.

Katrine Milman, Bestseller

I elevbogen 'Verden handler – etisk og fair?' kan du læse, at søsterselskabet Bestsellers Fashion Group China og de mere end 6.300 kinesiske Bestsellerbutikker ikke offentliggør regnskabet eller overskuddet.

Det samme gælder i forhold til etik og bæredygtighed.

Strategien "20 by 20" gælder altså ikke for Bestseller Fashion Group China. 

Anders Holch Povlsen er medejer af Bestseller Fashion Group i Kina, og de bruger samme brands, navne og logoer, men de er et helt andet selskab. Vi har selvfølgelig noget samarbejde, og vi opfordrer dem til så vidt muligt at følge vores CSR-linjer. Vi sørger også for at holde dem orienteret, når vi tager nye skridt fx i forhold til kemikalie-restriktioner, men vi hverken kan eller skal følge op deres arbejde.

Katrine Milman, Bestseller